Умови CPT Інкотермс 2010 також трактують як Carriage Paid To – це визначення, яке використовується для пояснення того, що вартість товарів включає все необхідне для доставки товарів в узгоджений пункт призначення. CPT може використовуватися для всіх видів транспорту і аналогічний угодою FCA. Однак, на відміну від FCA, пункт доставки не визначений. Продавець зобов’язаний покрити витрати з доставки вантажу до місця призначення. Це може бути проблематично з кількох причин, оскільки покупець повинен покладатися на призначеного продавцем перевізника для переміщення вантажу і надання допомоги з імпортом.
Ця стаття розповість про відповідальність, переваги та недоліки, а також допоможе вам зрозуміти, коли найкраще використовувати CPT.
Умови CPT Інкотермс 2010 для поставки – це коли продавець передає товар своєму контрактного перевізнику для перевезення вантажу покупцеві. Тут починається ризик покупця. У разі, якщо вантаж проходить через країну, оформлення транзиту є вимогою, яке повинен організувати покупець, а не продавець, оскільки товар вже доставлений покупцеві. Це ускладнює ситуацію, коли покупець не знає, хто є перевізником, або не має існуючих відносин з перевізником, призначеним продавцем.
Покупець несе відповідальність тільки за імпортні вимоги і місцеві витрати на доставку і розвантаження. Відповідальність за відвантаження переходить після того, як товар доставлений першому перевізникові, зазвичай в порту відправлення. Хоча поставки CPT Інкотермс 2010 не є загальноприйнятим, існують унікальні ситуації, в яких термін можна успішно використовувати.
Незважаючи на те, що ризик і відповідальність за вантаж перейшли до покупця, продавець як і раніше несе відповідальність за доставку вантажу до прибуття товару до погодженого пункту призначення. Після того, як ризик передається покупцеві, покупець зобов’язаний сплатити продавцеві. Якщо назва перевізника не вказано в договорі купівлі-продажу, покупець часто не знає, хто перевозить вантаж.
Хоча CPT має свої недоліки, Інкотермс досить добре працює при транспортуванні вантажів по суші з одного місця в інше. Наприклад, в транскордонній торгівлі, коли продавець організовує відвантаження для перевезення товарів через кілька країн, цей Інкотермс на диво добре працює в цій конкретній ситуації. Покупцям, які купують з Китаю і відправляють в Австралію, Європу і Північну Америку, не рекомендується використовувати CPT. У більшості випадків FOB – це ідеальний варіант Інкотермс для відправлень з Китаю.
Тепер, коли ви добре розбираєтеся у всіх одинадцяти Інкотермс, ви краще розумієте, який з них найкраще підійде для вашого бізнесу. Крім того, озброївшись цими знаннями, ви відкриєте для себе новий рівень впевненості при укладанні майбутніх угод, щоб зайняти вигідні умови – і витрати.
Які обов’язки покупців? Істотні переваги покупця полягають в тому, що він не зобов’язаний оплачувати товари до тих пір, поки вантаж не прибуде в узгоджене до зазначеного місця. Покупець несе відповідальність за наступні етапи при покупці дотримуючись умов CPT Інкотермс 2010:
Інша перевага полягає в тому, що покупцеві не потрібно виконувати будь-які експортні вимоги або збори, пов’язані з експортом. Цей компонент може бути корисний при доставці з країн, де покупець не впевнений в місцевих експортних вимогах. Умови CPT Інкотермс 2010 свідчать, що продавець несе відповідальність за виконання наступних вимог:
Продавець також несе відповідальність за надання покупцеві коносамента або авіанакладній, що обмежує відповідальність покупця за більшу частину логістичного процесу.
Оскільки перехід ризику відбувається після того, як вантаж досягає місця призначення (місцем призначення є перевізник, призначений продавцем), покупець повинен сплатити свою продукцію. У більшості випадків покупець ніколи не знає, коли товар буде відправлений, що представляє собою значний ризик.
Умови CPT Інкотермс 2010 з використанням морського або повітряного фрахту піддає покупця величезному ризику, оскільки він зобов’язаний оплатити товар, перебуваючи у володінні перевізника. Оскільки продавець є стороною, що укладає договір з перевізником, вони можуть зажадати, щоб перевізник виписав коносамент або авіанакладну до того, як вантаж переміститься. Додатково до всього, якщо пункт призначення не вказано в договорі купівлі-продажу, покупець часто не знає, де і коли знаходиться цей пункт.
Якщо покупець бажає покрити товар за втрату або пошкодження, покупець несе відповідальність за цю вартість, а також вартість митних зборів і податків на імпорт. На відміну від DAP, згідно CPT Incoterms 2010 ризик переходить до покупця, як тільки товар знаходиться під контролем перевізника в місті походження. Умови CPT Інкотермс 2010 майже ідентичний DAP, оскільки продавець сплачує за доставку товару в пункт призначення, обраний покупцем. Так, наприклад, якщо товар якимось чином загубиться чи пошкодиться на борту морського судна, продавець відповідальності не несе.