Основа всіх правил – це вимога до назви місця призначення. Що в першій, що в другій редакції правил,приділялася максимального багато часу. Кожен клієнт і постачальник зобов’язуються прописати в договорі поставки точку доставки і дотримуватися її. Умови CIP підійдуть для відправок по повітрю, по землі і навіть морем. При перевезенні і страхування з даним терміном в контракті, постачальник відповідальний до моменту передачі товару перевізнику від клієнта. Після доставки товару першому перевізникові покупець несе відповідальність за всі ризики.
Однак продавець несе відповідальність за вартість перевезення, а також за страхування усіх ризиків до прибуття вантажу у вказане місце призначення.
Значення терміна CIP
Умови CIP – це абревіатура, яка має такий вигляд мовою оригіналу «Carriage and Insurance Paid to». Що фактично означає дію: постачальник здійснює поставку товару шляхом призначеного перевізника. Перевізник – це будь-яка фізична або юридична особа, що займається перевезенням товарів. Наприклад, компанія по морським перевезенням, авіакомпанія, автотранспортна компанія, залізниця або експедитор.
Умови взаємодії експортерів та імпортерів
Умови для експортерів та імпортерів:
- Не забувайте включати версію Інкотермс після терміна. Наприклад, «Умови CIP порт Хайфа (Інкотермс 2010)».
Пам’ятайте, що правила визначають момент доставки і терміни в одній версії і інший по-різному. Деякі терміни не визначають час доставки в версії 2000 року, а в версії 2010 років немає чіткі часові рамки. Якщо ви не скажете версію, а товар буде пошкоджений, то буде складно визначити, хто несе відповідальність за товар в момент виникнення пошкодження. - Бажано використовувати останню заявлену версію.
В даний час цей термін версії 2010 року і 2020 року немає особливих відмінностей. Продавець і покупець можуть використовувати термін, який найкраще підходить для угоди купівлі-продажу. - Будьте якомога коротшими, вказуючи місце доставки в пункті відправлення або призначення, залежно від умов.
Завдяки цьому, зобов’язання і відповідальність продавця і покупця будуть чітко визначені. Приклад: умови CIP Mollet del Vallés, Барселона, Іспанія, Calle Pintor Dalí 5, Las Mallas Industrial Estate (Incoterms 2010). - Інкотермс не відображають передачу права власності на товар.
Не забудьте включити в свої контракти, прийом замовлень, попередній рахунок-фактуру або комерційний чек і застереження про збереження права власності. Наприклад, «компанія-покупець, зазначена в цьому рахунку-фактурі, придбає право власності на товар, коли буде доведено, що 100% платежу було зараховано на рахунок». - Дайте конкретні інструкції експедитору / перевізнику щодо терміну.
Пам’ятайте, що Інкотермс впливає тільки на відносини продавця / покупця з точки зору прав і обов’язків, а не на інших «учасників», які виконують зовнішньоторговельну логістичний ланцюжок. - Для контейнерних вантажів, як в збірному, так і в повному режимі.
Бажано використовувати термін CIP замість морських термінів, так як полівалентні терміни відображають з більшою точністю момент доставки товару (таким чином ви уникнете конфліктів). - Умови CIP – це не договори прибуття або доставки в пункт призначення, а договори посадки.
Поставка здійснюється в місці походження, як і в умовах групи F. Відповідальність за товар під час основної транспортування лежить покупця в групі C. Тому покупець несе ризик, пов’язаний з товаром з моменту доставки в місце походження (країна продавця) до кінцевого пункту призначення. - Існують кілька полівалентних умов групи C, в яких вказується не час доставки, а контракти на відвантаження, тому зручно вказувати час доставки в пункті відправлення, щоб обмежити відповідальність за ризик.
Приклад: умови CIP Москва, Calle Kremlin, 25 (доставка Calle Comunidad 10, Альбасете, Іспанія) Інкотермс 2010. В цьому випадку продавець, розташований в Альбасете, здійснює доставку (передачу ризику на покупця) на своєму підприємстві, розташованому на вулиці Comunidad de Albacete No 5, і підтримує витрати на транспорт і страховку до Москви. З моменту завантаження на вантажівку в його установках в Альбасете відбувається передача ризику товару. - Правильно використовувати правила і готувати документ, що підтверджує доставку товару.
Для умов групи C, посадковий документ або чек міжнародного перевезення: коносамент, морська або авіанакладна, транспортна накладна для мультимодальних перевезень. - Вказівка страхового покриття, а також його географічний і часовий масштаб, тобто де і коли воно починається і закінчується.
Постачальники повинні укласти конкретну страховку (туристичний або водний поліс) з мінімальним покриттям 110% від вартості. Страхування цивільної відповідальності транспортних засобів та глобальні поліси недійсні.
Додаткове страхування вантажів: плюси і мінуси
Страхування вантажу зазвичай покриває збитки, завдані негодою, навантаженням і розвантаженням, піратством та іншими пов’язаними ризиками. Зазвичай покриває зовнішні причини втрати або пошкодження вашого вантажу. Загальні тригери для страхування вантажів включають:
- Природна катастрофа.
- Автомобільні аварії.
- Акти війни.
- Піратство.
- Втрата вантажу.
- Відмова від митниці.
В індивідуальні поліси страхування вантажних перевезень зазвичай не входять пошкодження, спричинені неправильним упакуванням; збиток, заподіяний дефектним; небезпечні матеріали, певна електроніка, деякі види транспорту або інші типи вантажів можуть бути виключені зі страхового поліса. В галузі страхування немає стандартної форми страхування вантажів, тому умови сильно розрізняються. Завжди виділяйте час, щоб зрозуміти, з якою страховкою ви працюєте, і не соромтеся задавати питання.
Зобов’язання і ризики учасників угоди CIP Incoterms 2010
На постачальника покладають витрати по прибуттю товару на склад розвантаження в країні клієнта. Також він повинен зробити митне оформлення та інші маніпуляції з вантажем, щоб він безперешкодно міг покинути країну походження. Постачальник зобов’язується укласти договір страхування і вказати там суму, яка узгоджена з клієнтом. Продавець зобов’язаний забезпечити страхування від усіх ризиків.
На клієнта покладається зобов’язання покрити всі витрати після прибуття в пункт призначення. Коли товар прибуває в країну призначення, покупець повинен подбати про імпорт. Підготовка документів для імпорту проводитися продавцем, але документи повинні бути і у покупця. Клієнт покриває витрати на розвантаження.
Зобов’язання і ризики продавця
Обов’язки продавця:
- Документація.
- Пакування та маркування.
- Ліцензії.
- Експорт.
- Перевезення в порт відправлення.
- Доставка до місця відвантаження.
- Навантаження.
- Повідомлення.
- Страхування від усіх ризиків.
При мультимодальних перевезеннях місцем відвантаження є перший використовуваний перевізник.
Зобов’язання і ризики покупця
Обов’язки покупця:
- Оплата вантажу за контрактом.
- Імпорт.
- Оплата огляду та інших маніпуляцій на митниці.
Отримайте допомогу фахівця за перевезення та страховки. Міжнародна команда досвідчених менеджерів з транспортування вантажів UTS добре розбирається у всіх правилах Інкотермс і умови доставки. Є питання про поставку CIP? Зв’яжіться з представником сьогодні.
Фінансовий аспект за умовами CIP 2010
Страхування вантажів оплачує вартість відправлень в межах страхового покриття в разі їх втрати або пошкодження. Вкажіть вартість кожної застрахованої речі у вашій постачання. Ця ціна буде вам повернена, якщо в пункті призначення виявиться поломка. Наприклад, якщо вантаж повністю зламається і не підлягає ремонту.
Якщо ви не знаєте, скільки можуть коштувати деякі з ваших товарів, спробуйте пошукати в Google аналогічні товари з цієї країни. Наприклад, ноутбуки, телевізори з плоским екраном можуть сильно відрізнятися за ціною, але потрібно орієнтуватися на характеристики. Умови CIP свідчать, що оплата за страховку лежить на покупцеві, хоч і укладає її продавець. Вона вже буде включена в оплату товару за контрактом.