Керівні принципи Інкотермс, опубліковані ICC, завжди мали вирішальне значення для розуміння міжнародної торгівлі, оскільки вони приймаються не тільки урядами, а й юридичними органами в усьому світі. Завдяки Інкотермс 2020 ICC підняла планку того, як покупці і продавці можуть більш ефективно проводити міжнародні торгові операції. У цьому керівництві ми пояснюємо умови FCA і то, як їх витрати, ризики і відповідальність розподіляються між сторонами, що здійснюють міжнародну торговельну угоду.
Умови FCA розшифровуються як Free Carrier, коли клієнт організовує основну перевезення. Згідно з умовами доставки, в рамках системи вільного перевізника, експортер несе відповідальність за навантаження вантажів в узгодженому місці в країні експортера, і з цього моменту імпортер несе відповідальність за всі ризики і чинники, пов’язані з витратами. Зазвичай поставка FCA Інкотермс проводиться за такими схемами:
Документи, необхідні для оформлення доставки включають рахунок-фактуру, вантажну накладну, коносамент, страховий сертифікат, ліцензію на промислове виробництво, експортний сертифікат. Умова FCA Інкотермс включає, що документи продавець надає покупцю.
Умови FCA відомі як гнучкі правила, які можна використовувати для будь-якого транспортного режиму або там, де існує більше одного транспортного режиму. Також вважається найкращим правилом для покупця в порівнянні з Ex Works, яке вимагає, щоб постачальник організував експортні документи та слідував необхідних процедур в Відповідно до правил країни експортера, що покупець з іншої країни може не виконати. З боку продавця поставка FCA вимагає надання всіх документів, включаючи:
Надання проводиться в комплексі з навантаженням вантажів, які супроводжуються належної ідентифікацією і перевіркою. Документи можуть бути в будь-якому форматі, в паперовому або електронному вигляді. Ціна FCA – це відповідальність покупця. Вона включає оплату за товар і всі транспортні витрати від місця продажу до зазначеного покупцем місця, де вантаж вивантажується продавцем. Умови FCA свідчать, що постачальник повинен якісно провести перевірку товару, упаковки, а також маркування.Перед відвантаженням необхідно провести огляд вантажу. Продавець повинен взяти до уваги, що товар повинен бути упакований способом, відповідним для експорту. Клієнт не несе ніяких зобов’язань щодо перевірки, маркування та упаковки вантажів з точки зору процедур якості і відповідальності.
Крім навантаження товару немає ніякого ризику, тому в договорі про вільну перевезення немає зобов’язання зі страхування. Однак за бажанням покупця постачальник може також оформити страховку згідно FCA Інкотермс. Перехід ризику може бути в декількох варіантах:
Всі зобов’язання за ризиками і витратами з моменту доставки переходять на покупця відповідно до умов FCA Incoterms, тому постачальник не зобов’язаний забезпечувати страхування. Він може допомогти покупцеві зі страховкою відповідно до умов договору між ними. Покупець несе відповідальність за страхування вантажу під час транспортування. Якщо товар пошкоджений під час транспортування, а постачальник відмовляється платити, клієнт може зажадати страховку.