Режим роботи по тахографу в Європі регулюється складним набором правил, які може бути важко зрозуміти, не кажучи вже про застосування. Який режим роботи по тахографу при перевезеннях по Україні або вантажоперевезеннях в Європу? Незнання правил може легко викликати серйозні проблеми для будь-якої організації, яка займається транспортними послугами. Ця стаття являє собою короткий посібник, яке буде корисним водіям, планувальником і операторам автопарку, яким доводиться мати справу з тахографами, файлами тахографів і дотриманням нормативних вимог.
Режим роботи далекобійника по тахографу в Європі регулюється Постановою ЄС від 2007 року. Правила застосовуються при використанні цифрового, аналогового тахографа. Порушення правил тягне за собою високі штрафи. Крім спеціальних правил, в ЄС і Україні діють загальні правила режиму роботи по тахографу. Зверніть увагу, що ці правила можуть відрізнятися від країни до країни. В Європі тижневий підрахунок часу не повинен перевищувати 60 годин. Також ведеться статистика середньої тривалості водіння. Всі перерви в режимі роботи та відпочинку по тахографу повинні відбуватися за такою схемою:
Загальна кількість годин роботи вночі не може перевищувати 10 годин за кожні 24 години (якщо інше не передбачено колективним трудовим угодою). Важливо знати, що “тиждень” не обов’язково повинна бути обомовлений календарним тижнем, як ми його знаємо (з понеділка по неділю), хоча він також триває 7 днів. Тиждень для водія починається в кінці щотижневого періоду відпочинку. Таким чином, він може починатися в будь-який день тижня. Основна відмінність Українського режиму роботи від Європейського – приватні автомобілі звільнені від обов’язкової установки обладнання.
Правила режиму роботи і праці по тахографу свідчать, що водій не може керувати транспортом більш ніж 90 годин за 14 днів, а за 7 днів – 56 годин. Режим роботи по тахографу не може перевищувати 9 годин їзди за 1 добу. Обов’язкова перерва через кожні 4,5 години водіння у водія повинні бути перерви не менше 45 хвилин. Правила режиму роботи дозволяють взяти 45 хвилин відразу або розділити на 15-хвилинні перерви в перебігу водіння з подальшим 30-хвилинною перервою.
Режим роботи по тахографу включає відпочинок 11 годині на щоденній основі для кожного водія. Кожен водій сам вирішує, що зробити з цей час чи ні. Поділ може відбуватися за такими періодами:
Діють особливі правила при щоденному перерві між двома робочими тижнями. Час має бути вичерпано за 1 добу, після закінчення попереднього відпочинку. Циклічність щоденних перерв повинна бути дотримана.
Вимоги до режиму роботи по тахографу на увазі регулярний щотижневий відпочинок – це період не менше 45 годин. Будь-яке скорочення мінімального щотижневого періоду відпочинку 45 годин має бути компенсовано додаванням пропущених годин до іншого блоку відпочинку (будь-який вид відпочинку і перерв на роботі), обов’язково підлягає повній компенсації. Період відпочинку повинен складати не менше одного 45-годинного періоду відпочинку, одного добового відрізка відпочинку кожен двотижневий період.
Звичайно, іноді водій просто не може точно відповідати чинним правилам. Тому щоразу, коли водій не може дістатися до відповідного місця зупинки, правила можуть бути порушені. Але тільки якщо не ставиться під загрозу загальна безпека міжнародних перевезень. Кожен раз, коли виникає така ситуація, водій повинен записати фактичні причини на зворотному боці роздруківок, найпізніше, коли буде досягнуто підходяще місце для зупинки.
Відходження від правил включає можливість для водія збільшити робочий час на 60 хвилин, але зробити це можна всього пару раз за робочий тиждень. Також він може призначити відпочинок раз в 6 днів за скороченим форматом. Таке скорочення становить всього одну добу, замість звичних 45 годин. На поромі або залізницею також діють особливі правила. Щоб водієві було комфортно в такій поїздці, він може індивідуально регулювати час відпочинку. Але загальна кількість залишається незмінною.
Порушення правил керування транспортними засобами або неправильне використання обладнання карається суворим штрафом. Основний наслідок для транспортної компанії – судове переслідування менеджерів автопарку, якщо вони пропускають неодноразові порушення конкретним водієм. У менеджерів автопарку є 21 день для вирішення порушених питань, вони будуть проінформовані записками про виправлення (порушення). Для водіїв, а також інших учасників транспортного руху наслідки.
Розрахунок штрафів провадиться пропорційно серйозності порушення. Нижче представлений огляд можливих порушень і пов’язаних з ними штрафів.важливіші – безпеку, збереження життя, а також цілісність товару, який перевозяться.
Порушення прав | Максимальні штрафи |
Порушений режим роботи по тахографу | 850-3500 гривень |
Нездатність вести або зберігати записи відповідно до внутрішніх правил країни. | 850 гривень |
Неможливо встановити тахограф | 850 гривень |
Відмова від використання тахографа | 850 гривень |
Неподання записів з записуючим обладнанням на вимогу судового виконавця | 2550-4250 гривень |
Компанії, а також водії несуть відповідальність за порушення. Дії проти керуючого автопарком можуть мати місце у випадках, коли є докази того, що він дійсно стимулював порушення (наприклад, за допомогою платежів), що графік не був належним чином спланований і організований, що водій не був належним чином проінструктований. Це означає, що не було належної системи регулярної перевірки, щоб переконатися, що водії не перевищують час водіння.
Вина | Штрафи |
Хибний запис про режим роботи по тахографу або зміна запису з метою обману | 2500 гривень |
Зміна або підробка пломби з метою обману | 2550 гривень |
Неприйняття всіх розумних заходів для забезпечення узгодженого в контракті розкладу перевезень відповідно до правил ЄС | 2550 гривень |
У водіїв є до 28 днів, щоб відреагувати з моменту накладення їм фіксованого штрафу. Додатково, вони також можуть отримати заборону записку, яка не дозволяє їм управляти автомобілем до тих пір, поки не будуть виконані умови, зазначені в записці. Порушення режиму роботи по тахографа навіть з мінімальною похибкою також буде переслідуватися за законом.