UTS » Блог » Міжнародна поставка FAS: детально про зону відповідальності покупця

Міжнародна поставка FAS: детально про зону відповідальності покупця

FAS – це Інкотермс, діючий лише при перевезенні водним транспортом. Згідно з умовами, продавець не несе відповідальність за навантаження вантажу на судно. Ризик передачі FAS має місце в узгодженій точці. Згідно FAS Інкотермс продавець несе відповідальність за експортні мита, податки та митне оформлення, а покупець несе відповідальність за імпортні мита, податки та митне оформлення.

Значення розшифровки FAS

FAS Інкотермс – це угода, яка розшифровується як «Free Alongside Ship», де зобов’язаннями продавця є доставка вантажу в узгоджений порт, відомий як «Named Place». Продавець несе відповідальність за експорт вантажу і всі попередні йому кроки. Покупець бере на себе відповідальність за вантаж, коли він готовий до навантаження перевізником. Що стосується нової редакції FAS Інкотермс 2020 року, умови поставки були доповнені умовою, що забрати товар може навіть сам клієнт на своєму транспортному засобі. Або ж відправити перевіреного перевізника.

Базис і умови поставки FAS

Правило може використовуватися для будь-якого виду морської або внутрішньої водної перевезення. Інкотермс надає покупцеві гнучкість, оскільки клієнт може організувати перевезення, найчастіше за вигідною ціною, ніж та, яку може вказати їх продавець. Коли використовувати угоду FAS Інкотермс 2010:

  1. Вантаж, який вони відправляють, знаходиться в контейнерах.
  2. У них є знання про логістичний процесі і вимогах в країні продавця, чи вони використовують службу доставки.
  3. Вантаж транспортується безпосередньо в порт на експорт, а не на склад постачальника транспортних послуг.

Якщо вищевказані чотири умови можуть бути виконані, FAS є життєздатним варіантом для розгляду в якості правила для створення договору поставки.

Обов’язки і ризики обох сторін

Покупець бере на себе всі ризики і відповідальність після того, як товари досягають точки експорту. Також FAS дозволяє покупцеві взяти на себе відповідальність після того, як вантаж буде експортований, що може бути ризикованим і виснажливим процесом для деяких. Згідно FAS Incoterms, продавець повинен здійснювати повний процес експорту продукції, що продається. Як тільки вантаж готовий до навантаження на судно, відповідальність переходить до покупця.

Обов’язки і ризики продавця

Всі обов’язки продавця згідно FAS Інкотермс:

  1. Експортна упаковка: Вантаж повинен бути упакований на експорт. У деяких країнах діють особливі вимоги до експорту продукції. Це може бути спеціальне маркування на упаковці або типи упаковки. Сторона, відповідальна за цей аспект, повинна забезпечити відповідність упаковки експортним правилам.
  2. Плата за навантаження: Коли вантаж залишає місце продажу, то продавець оплачує будь-які витрати, пов’язані з навантаженням для першого перевізника, який здійснює поставку товару шляхом в пункт експорту.
  3. Доставка в порт / місце: Після завантаження вантажу у вантажівку виникають витрати, пов’язані з транспортуванням товару від місця перебування продавця до певного порту або місця, куди вантаж буде експортуватися. У більшості випадків місцем призначення може бути морський порт.
  4. Експортні мита, податки та митне оформлення: Витрати і обов’язки, пов’язані з формальним експортом вантажу з країни походження. Це може включати митний огляд, передвідвантажувальну інспекцію або будь-спеціальне оформлення, необхідне для експорту вантажу.

Вищевказані обов’язки повністю лягають на продавця при торгівлі на умовах FAS. Може вважатися порушенням договору купівлі-продажу, якщо продавець зажадав компенсацію за виконання будь-якої з вищевказаних обов’язків. Всі ризики, пов’язані з наступними етапами логістичного процесу, лягають на покупця.

Обов’язки і ризики покупця

Коли вантаж проходить митне оформлення і прибуває в вказане місце, ризик переходить до покупця. Нижче наведені обов’язки, які покупець повинен виконати для завершення процесу логістики:

  1. Збори з терміналу відправлення: Будь-які витрати або вимоги, пов’язані з відвантажувальних терміналом, де вантаж завантажується на вказане судно для основної частини процесу перевезення, покриваються покупцем.
  2. Навантаження в вагон: Для завантаження вантажу в контейнер стягується плата за вантаження, встановлена ​​компанією і оплачується покупцем.
  3. Плата за перевезення: Плата за при переміщенні вантажу з порту відправлення в порт призначення.
  4. Страхування: Хоча страхування не є зобов’язанням, відповідальність за визначення того, чи бажає клієнт отримати страховий поліс, лягає на покупця.
  5. Термінальні збори призначення: Після того, як вантаж прибув в порт призначення, будь-які термінальні збори, пов’язані з розвантаженням, передачею та утриманням вантажу, поки він чекає формального процесу імпорту лягають на покупця.
  6. Доставка в пункт призначення: Транспортування вантажу з порту призначення в пункт призначення, який запитано покупцем.
  7. Розвантаження в пункті призначення: Будь-які витрати, пов’язані з розвантаженням вантажу в зазначеному покупцем пункті доставки.
  8. Імпортні мита, податки та митне оформлення: Витрати і обов’язки, пов’язані з імпортом товарів, лягають на покупця. У разі будь-яких перевірок, мита, податки або інші запити, зроблені митними органами, повинні бути виконані або компенсовані покупцем.

Є причина, по якій FAS Інкотермс не так поширений для морських перевезень. Умови поставки FAS Інкотермс вимагають додаткових дій в порту відправлення, щоб покупець міг втрутитися, що покладає на покупця відповідальність за термінальні та вантажні витрати 

Перехід права власності

Міжнародна торгова палата рекомендує використовувати FAS Інкотермс тільки для контейнерних перевезень, і є причина, по якій вони пропонують це. У більшості випадків контейнер переміщується зі складу продавця на термінал. У цьому випадку зазначене місце є терміналом, і, таким чином, перехід ризику відбувається після того, як вантаж проходить експортні формальності.Але якщо покупець вимагає, щоб вантаж був доставлений на склад експедитора, перехід ризику відбувається, коли вантажівка прибуває в пункт призначення. У цьому випадку покупець повинен буде покрити витрати по розвантаженню вантажу на складі експедитора, а також відповідатиме за експортні формальності, термінальні і навантажувальні витрати.

Договір поставки на умовах FAS

У більшості випадків FAS Інкотермс як і раніше використовується при закупівлі великогабаритного устаткування, яке буде завантажено на баржу і відправлено далі по каналу, щоб вантаж був розміщений поруч з іншим судном, де покупець бере на себе процес доставки. Однією з вимог в угоді з ФАС є те, що продавець повинен розмістити вантаж поруч з судном покупця і не може залишити вантаж у порту в очікуванні прибуття судна.Це можна вважати перевагою для покупця, особливо коли вантаж буває важким і громіздким, він забезпечує присутність продавця і призначеного судна при передачі. Якщо розглядати FAS Інкотермс 2010, умови поставки практично нічим не відрізняються від редакції 2020 року.

Ціна на умовах FAS

За умовами FAS Інкотермс покупець несе відповідальність за всі транспортні витрати. ФАС вимагає, щоб покупці оплачували всі транспортні витрати, включаючи навантаження і розвантаження.З цієї причини клієнтам настійно рекомендується знайти сторонню логістичну компанію або експедитора, здатного допомогти з їх відправкою на умовах FAS Інкотермс 2010.

Задати питання
Введіть своє ім'я та номер телефону. Наш менеджер
зв'яжеться з Вами найближчим часом!
Вибрати авто
Підберемо машину під ваш вантаж і відправимо її на завантаження вже через 2 години
Розрахуємо вартість перевезення вашого вантажу за 15 хвилин
Підберемо машину під ваш вантаж і відправимо її на завантаження вже через 2 години
Наші контакти
Нашу адресу
Київ, вул. Дегтярівська, 48