Інкотермс визначають правила гри в міжнародній торгівлі. В Інкотермс 2020 року, що діє на даний момент версії, визначені одинадцять різних умов. Інкотермс визначають правила співпраці, а також способи оплати та доставки в міжнародному бізнесі. Однак для електронної комерції дуже важливі умови поставки DAP, які і буде чітко описані в цій статті. Що потрібно знати інтернет-магазинам або приватним клієнтам?
DAP, або «Доставлено на місце», замінює застарілий термін ДДУ, який був прописаний в редакції 2000 року. DAP умови поставки – це Інкотермс, в якому говориться, що продавець повинен зробити товари доступними для покупця в обраному місці. Якщо товар відправляється на основі DAP, продавець несе відповідальність за доставку товару, включаючи транспортні витрати, до зазначеного пункту призначення у покупця.
Згідно з умовами поставки, продавець не несе відповідальності за розвантаження товарів в пункті призначення або за будь-які пов’язані з митницею витрати, тарифи, податки, збори або мита, які можуть застосовуватися. Таким чином, покупець несе відповідальність за всі ризики, пов’язані з обробкою імпортної митної очистки, а також за всі застосовні мита та податки після прибуття вантажу в пункт призначення. Що може піти не так?
Умови поставки DAP свідчать, що продавець несе відповідальність за більшу частину процесу транспортування і залишає мінімальні зобов’язання покупця. Це робить його одним з найпопулярніших умов Incoterms. Цей термін універсальний і може використовуватися незалежно від виду транспорту.
Незважаючи на ризик, покладений на покупця відповідно до CIP, продавець повинен оформити страховку на ім’я покупця або від дверей до дверей, або від аеропорту / порту за погодженням з покупцем. Страхування може бути мінімальним, хоча покупець, швидше за все, бажає, щоб воно було еквівалентом «всіх ризиків». DAP умови поставки не зобов’язують жодну зі сторін страхувати поставку.
Деякі вантажовідправники воліють використовувати CPT (Carrier Paid to) замість DAP. Простіше вибрати CPT, який покриває перевезення товарів до тих пір, поки вони не приїдуть на місце призначення, а доставка відбувається, коли товари були отримані першим перевізником. Цей вибір буде залежати від інших факторів, таких як умови оплати, спосіб транспортування і характер товарів.
Страхування вантажу не є зобов’язанням для жодної зі сторін відповідно до DAP (умови поставки). Однак, з огляду на значні обов’язки і зобов’язання, більшість продавців, які здійснюють експорт відповідно до DAP, часто вважають за краще купувати страховку. Це може бути просто для покриття тих частин, за які вони несуть відповідальність. Але більш вірогідним сценарієм є страхування всього перевезення від початку до кінця. При оформленні страховки по DAP переконайтеся, що умови страхування вказані в договорі купівлі-продажу.
Постачальник починає процес доставки вантажу з обговорення деталей і вносити всіх побажань клієнта в контракт. Після фактичного укладення починається етап збору. Збирають товар на складі, а паралельно з цим готуються документи для митного оформлення в країні походження. Обов’язки продавця:
На постачальника покладено багато завдань, але це не робить його роботу складної, коли проводиться одночасно багато угод. Він може економити на перевезенні і митного оформлення за рахунок великої кількості поставок.
Довірте клопіт по митному оформленню і доставці товару кваліфікованим спеціалістам з логістики. Основна перевага – делегування обов’язків досвідченому перевізнику. Але перш ніж звертатися до першого ліпшого – ознайомтеся з усіма ризиками. Якщо щось піде не так, а перевізник виявився ненадійним, то всі ризики і обов’язки переходять на вас. Обов’язки покупця:
Покупець повинен повністю слідкувати за своєю доставкою по прибуттю з країни походження. Він може проводити контроль особисто або найняти компанію перевізника. Важливо пам’ятати, що не в кожній країні є доступ до митного оформлення без відповідної ліцензії.
Як експортер, доставка означає прийняття на себе відповідальності практично за все не тільки в пункті відправлення, але і в пункті призначення. Хоча це означає більш високі ризики для експортера, оскільки він несе відповідальність за більшість процесів і зборів, експортер може отримати більш конкурентоспроможні ціни на покупку товарів і морські вантажні перевезення шляхом переговорів безпосередньо з морехідної компанією або експедитором.
Саме з цієї ж причини існує підвищений ризик для вантажовідправників. Може виявитися особливо проблематичним те, що DAP умови поставки не регулюють оплату простою і затримок на будь-якому етапі перевезення. В цьому випадку вантажовідправник несе відповідальність за сплату пені за затримку. Перш ніж погоджуватися на використання цього правила, переконайтеся, що країна призначення безпечна, є тією, з якою ви знайомі, або що у вашого експедитора є агент призначення.
Договір поставки повинен включати всі обумовлені обов’язки. Наприклад, якщо була обумовлена страховка або відправка зі спеціального порту – ці дані обов’язково прописуються. Якщо в контракті немає даних, які були обумовлені, ви можете попросити продавця включити інформацію і вже після цього погодитися на поставку. Повинно бути прописано:
Приклад виписки: «продавець Мебельторг продає стелажі в кількості 20 штук за ціною 20.000 гривень за 1 позицію DAP умови поставки для відвантаження з порту« Миколаїв »в березні-квітні. Постачальник займе місце в порту відвантаження, повідомляє назву судна і передбачувану дату прибуття в порт Стамбула. Якщо товар не буде відправлений постачальником протягом зазначеного вище періоду відвантаження, то після обговорення деталей клієнт може продовжити контракт. Якщо клієнт не виходить на зв’язок – це автоматично продовжує контракт поставки ». Як уникнути непорозумінь:
Витрати на виконання всіх необхідних імпортних формальностей виключаються. Вони оплачуються покупцем, а це означає, що всі податки, що стягуються при імпорті в країну призначення, повинні бути оплачені покупцем або одержувачем. Якщо ПДВ та / або мита перевищують межі, все вони повинні бути оплачені на порозі після отримання партії. Якщо одержувач не присутній при доставці або заборгованість не може бути оплачена, для відправки буде залишено запрошення на отримання.
Що це означає для іноземних клієнтів? Їм більше не потрібно нічого платити при отриманні, товари доставляються так, як якщо б вони були відправлені національної доставкою. У цьому варіанті експедитор проводить митне оформлення товарів. Надалі сплата митних зборів і податку на додану вартість не справляється. При правильному застосуванні терміна, він є одним з найбільш корисних термінів в міжнародній торгівлі, що пропонують великі переваги для покупців і продавців. Обидві сторони повинні узгодити, хто буде оплачувати додаткові витрати, коли це можливо.