Умови CFR – відмінний спосіб розділити відповідальність між вами і закордонним покупцем. Як і у більшості умов доставки, у даного терміну є свої переваги і недоліки. Для початківців імпортерів важливо, щоб ваші витрати контролювалися і визначалися з самого початку. З цієї причини умови CFR можуть бути кращим варіантом в порівнянні з іншими правилами.
CFR широко використовуваний міжнародний термін доставки або Incoterms. Умови розподіляють відповідальність між вантажовідправником (зазвичай постачальником) і вантажоодержувачем (зазвичай покупцем) в процесі доставки CFR товарів від одного до іншого. При використанні умов доставки рахунок продавця включає вартість товарів і фрахт для їх відправки в узгоджену країну. Продавець оплачує всі, включаючи фрахт до зазначеного порту призначення, перша плата з покупця – це термінальна обробка в порту призначення. Умови CFR Інкотермс успішно використовуються багатьма судноплавними компаніями, імпортерами та експортерами.
Якщо покупець точно знає, які витрати йому доведеться сплатити після прибуття, то умови пропонують досить простий спосіб доставити товар до дверей. Ваші обов’язки при імпорті товарів починаються з моменту прибуття вантажу в країну. Після приземлення товару ви несете відповідальність за всі домовленості і витрати. Умови CFR трактують список витрат:
Ви також будете нести відповідальність за будь-які інші збори. На жаль, ці приховані витрати занадто поширені при імпорті на умовах CFR Інкотермс. Постачальник організовує доставку товарів в країну покупця, при цьому покупець не має ніяких обов’язків. Коли товар приземлиться, експедитор постачальника зв’яжеться з покупцем для організації митного оформлення і доставки.
Запис в договорі «поставка CFR (назва порту відправлення) згідно Інкотермс (2010 або 2020)» означає, що відправник вантажу (продавець) бере на себе відповідальність за оплату транспортних витрат до місця навантаження і вартості навантаження. Контракт, укладений відповідно до положень, не є повним, якщо не узгоджені всі параграфи. Сюди входить: ціна вивантаження, повідомлення, витрати на судні, куди доставляють доставка після судна, хто оплачує вивантаження.
Зокрема, умови CFR досить успішно використовують для імпорту повних контейнерних вантажів. Це пов’язано з тим, що судноплавні лінії можуть діяти дуже одноманітно, що запобігає коливання зборів агента за передачу або прихованих зборів. Єдина різниця в тому, що відвантаження контролюють різні люди, тому ви не можете побачити, хто за що платить. Тому і одне, і друге правило часто супроводжується прихованими платежами.